Definitioner:
Aftalens parter
"Køber" anvendes om den fysiske person, som hovedsagelig handler uden for sit erhverv, og som ved afgivelse af en bestilling til Adlers Madværksted afgiver et tilbud om køb og levering af bestemte varer.
"Adlers Madværksted" anvendes i det følgende både om den fysiske eller juridiske person, som ved ordrebekræftelse accepterer Købers bestilling og sælger de bestilte varer, og om den hjemmeside hvorfra varer præsenteres og bestilles.
Produktinformation:
På Adlers Madværksted oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til Adlers Madværksted via info@adlersmad.dk
Priser:
Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer. Alle angivne priser er inklusive 25% moms.
Vi tager forbehold for prisfejl på websiden.
Fragt/Afhentning:
Adlers Madværksted tilbyder gratis fragt ved køb over kr. 799, såfremt pakken bliver sendt til pakkeshop. MAX 20 kg.
Afhentning af bestilte varer kan ske efter aftale. For afhentning kontakt os på mail info@adlersmad.dk for yderligere aftale, og vi vil vende tilbage med en bekræftelse.
Leveringsbetingelser:
Når vi afsender din forsendelse vil du modtage en mail med faktura. Du vil også modtage en mail med et "Track & Trace" nummer, så du selv kan følge med i din forsendelse.
Hvis varer ikke kan leveres, vil ekstra udkørsel være for kundens egen regning. I kommentarfeltet til din ordre, har du mulighed for at notere, hvis varen kan stilles et sted på din adresse, uden du kvitterer for den. Dette er en god idé, hvis du ved der er risiko for, at du ikke er hjemme når pakken leveres.
Ved levering uden kvittering bærer kunden selv ansvaret for varens beskaffenhed, herunder sikkerhed og forsvarlig opbevaring.
Hvis varer stilles uden kvittering, er dette for modtagers ansvar og risiko. Vær opmærksom på at vi ikke kan garantere levering over stueetagen.
Såfremt varen ønskes stillet i en opgang med dørtelefon, kan vi ikke sikre levering, da det er op til den enkelte fragtmand at vurdere, hvorvidt han vil benytte dørtelefonen eller ej.
Bestilling:
Præsentation af varer sammen med en pris på Adlers Madværksted er ikke et bindende tilbud, men blot en opfordring til at gøre tilbud.
Købers bestilling af varer fra Adlers Madværksted udgør ikke en bindende accept, men derimod et bindende tilbud om at købe varen på de oplyste vilkår.
En bindende aftale mellem Køber og Adlers Madværksted er først indgået, når Adlers Madværksted ved en ordrebekræftelse accepterer det af Køber afgivne tilbud.
Betaling:
De kontooplysninger du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL) som det kun er dig og PBS der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig.Ved køb med Dankort eller kreditkort trækkes beløbet fra din konto så snart varen afgår fra Adlers Madværksted. Vælger du at modtage varen med efterkrav betales beløbet ved modtagelse af varen.
Risikoen for hændelig undergang eller forringelse:
Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i Købers besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, til Køber.
Returnering & fortrydelsesret:
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os på mail: info@adlersmad.dk, at du ønsker at fortryde dit køb. Herefter tilbagebetaler Adlers Madværksted det modtagne beløb minus fragten. Udfyld en fortrydelsesformular (find den HER) og send den med returpakken. Læs mere om returnering her. Vær opmærksom på at returnering og fortrydelsesret ikke gælder fødevarer.
Kunden skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er kunden ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, og kunden bærer risikoen for varerne, indtil vi modtager dem. Kunden skal derfor beholde postkvitteringen samt evt. track- and trace-nummer.
Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse. Ved returnering bedes du bruge PostNord. Da det gør det muligt at spore varen hvis den skulle blive væk under returforsendelse. Du bør sende varen forsvarligt emballeret - sammen med en kopi af fakturaen og returformularen og skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris. Vi anbefaler at du sender varen retur som forsigtig pakke med PostNord eller GLS.
Du kan også fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen. Bemærk: Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Disse returregler gælder alle varer solgt som fjernsalg til private - det gælder ikke varer solgt til virksomheder.
Gavekort:
Gavekort kan IKKE fortrydes, returneres eller ombyttes til kontanter.
Gavekort gælder i 24 måneder fra udstedelsesdato medmindre andet aftalt.
Reklamation:
Adlers Madværksted yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra fakturadato på fabrikations- og materialefejl (mangler). Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Fakturaen skal fremvises til Adlers Madværksted i forbindelse med anvendelse af reklamationen.
Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter Køber har eller burde have opdaget manglen ske til Adlers Madværksted inden rimelig tid. Ellers mister Køber sin ret til at påberåbe sig manglen.
Du bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består.
Straks ved modtagelse af din pakke, bedes du kontrollere om inholdet er intakt. Er der synlig skade skal du tage billeder af emballagen til senere brug.
Er din vare beskadiget, skal du straks kontakte os. Medsend venligst tydelige billeder af den ydre emballage, den indre indpakning og den beskadiget vare. Send gerne en beskrivelse af skaden.
Transportskader:
Adlers Madværksted bestræber sig på, at alle forsendelser fra vores lagre bliver afsendt emballeret sådan at varen er beskyttet bedst muligt. På trods af vores bestræbelser oplever vores kunder desværre til tider, at varen er transportskadet.
Har din pakke været ude for en transportskade? Sådan gør du:
Modtager du en pakke med synlige udvendige skader skal du gøre følgende:
Først og fremmest opfordrer vi dig til at afvise pakken ved modtagelsen/afhentning i pakkeshoppen. Pakken sendes da tilbage til os, og vi opretter en sag med transportøren og sender straks en ny ordre til dig, således du ikke bliver ulejliget med en defekt vare.
Modtager du en pakke, som er intakt, men hvor der er skader på varen, skal du gøre følgende:
Du skal anmelde dette skriftligt til os på info@adlersmad.dk indenfor 24 timer fra du modtager din pakke.
Vigtigt: Vi kan ikke behandle din sag før følgende billeder er vedhæftet:
- Foto af alle 4 udvendige sider af pakken
- Foto af pakken indvendig samt indvendig emballage
- Foto af skade(r) på varen
- Foto af fragtlabel
Når vi har modtaget mail, vil du blive kontaktet hurtigst muligt angående det videre forløb.
Mangler/skader ved køb af brugtvare:
Sælger hæfter ikke for mangler ved varer, der ikke kan overdrages som nye. Disse overtages i den stand, hvori de er og forefindes, med mindre andet er angivet.
Ansvarsfraskrivelse og garanti:
Adlers Madværksted har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre websites igennem links. Disse websites er uden for Adlers Madværksteds kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider.
Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem Køber og Adlers Madværksted.
Sælger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til Køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes Køber handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for Adlers Madværksteds kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende.
Adlers Madværksted afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og Køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for Køber.
Afprøvning af varen og emballage:
Kunden må undersøge varen på samme måde, som er tilladt i en forretning, men varen må ikke tages i brug. Såfremt varen har været taget i brug på en måde, som ikke er tilladt i en forretning og vi dermed ikke har mulighed for, at sælge den igen, kan kunden forvente, at vi fratrækker værdiforringelsen fra det beløb, som skal tilbagebetales. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, vil købsbeløbet ikke blive tilbagebetalt.
Vi beder kunden om at tilbagelevere varen i ubrudt og hel originalemballage.
Ikke afhentede pakker på posthuset:
Har du ikke afhentet din pakke i din valgte pakkeshop inden for sidste afhentningsdato sendes din pakke retur til Adlers Madværksted. Når vi modtager pakken lægges varerne på lager igen og vi refunderer pengene for varerne til din konto minus fragten tur/retur!
Derudover vil der blive pålagt et gebyr på 150 kr. for din ikke-afhentede pakke. Gebyret vil blive modregnet i en eventuelt refundering. Indeholder din pakke fødevarer refunderes beløbet for denne/disse IKKE.
Overensstemmelseserklæringer:
Ønsker du en overensstemmelsesærkæring tilsendt, send os en mail på info@adlersmad.dk
Med oplysninger om hvilke/t varenummer det dejer sig om og vi vende tilbage hurtigst muligt.
Forbehold for ændringer:
Adlers Madværksted forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.
Leveringstider:
VI prøver altid at levere din vare indenfor 1-3 hverdage, medmindre andet er angivet for den enkelte vare. Der kan forekomme ekstra leveringstid under kampagner eller travle perioder.